Volvo V60: Hoezo brutaal en sportief?

(Anti)reclame

Volvo heeft een reclamecampagne lopen waar de gemiddelde Volvo-rijder waarschijnlijk jeuk van krijgt. Wij in elk geval wèl. De Volvo V60 moeten we ineens brutaal/sportief/rebels vinden en in plaats van de spreekwoordelijke Labrador springt er een zwarte panter in de laadruimte. Terwijl Volvo nou juist een merk is waar vrijwel niemand aanstoot aan neemt/nam. Daar zou je als merk juist heeeeeeel erg zuinig op moeten zijn, dunkt ons. Maar bij Volvo denken ze dus dat ze mee moeten met de meute, zijn ze bang dat ze saai gevonden worden. Daarom is het eigenlijk wel weer erg grappig, dat in de Engelse versie van de campagne het woord ‘naughty’ gebruikt wordt om het nieuwe model ‘neer te zetten’ en dat hier voor ‘brutaal’ is gekozen. Terwijl ons ‘stout’ er qua vertaling toch heus het dichtst bij komt. Maar dat woord heeft kennelijk een andere lading. Tsja.

Lees de rest van Volvo V60: Hoezo brutaal en sportief?

Dit bericht is geplaatst in Artikelmarketing. Bookmark de permalink.