Inzet van artikel marketing

In dit artikel diverse suggesties en tips voor goede internet artikel marketing. Het plaatsen en versturen van teksten naar diverse content sites is een goede manier om unieke bezoekers naar jouw site te trekken. Artikel marketing helpt jou om jezelf als expert te profileren op een bepaald onderwerp. Want als iemand meerdere artikelen heeft gepubliceerd over een specifiek onderwerp dan ga je er zelf toch ook vanuit dat iemand over dit onderwerp wel veel verstand moet hebben?

Voordat je overal jouw artikelen gaat publiceren moet je eerst goed controleren of jouw tekst goed geschreven is. Iedereen kan natuurlijk een paar woorden en zinnen bij elkaar gooien en deze tekst op het internet knallen. Echter als jij als een expert wilt overkomen dan moet je iets zorgvuldiger zijn met de gekozen woorden en zinnen. Lees het document een dag later zelf nog even door en dan zie je met deze frisse blik vast wel of de tekst goed loopt, geen fouten bevat en de boodschap goed overbrengt. Misschien kun je aan een kennis, collega of vriend vragen of zij de tekst nog even willen lezen? Als jouw artikel langdradig, onplezierig en oninformatief is dan zal niemand het gaan lezen.

Er komt wel iets meer kijken bij Artikel Marketing dan eenvoudig even snel wat backlinks vergaren naar jouw website. Het is geen goed idee om een enkel artikel naar 10 tallen sites / directories te versturen. Dit levert je misschien wel een paar back links op, maar het zal weinig bijdragen aan jouw reputatie. Zoekende mensen en bezoekers van de content sites die hebben snel door dat het identieke artikel op vele sites is geplaatst. En ook Google, zeker na de Panda / Content Farm update, zal niet veel waarde toekennen aan een artikel dat op 15 sites staat en inhoudelijk 95% of 100% exact hetzeldfe is. Zorg ervoor dat je het artikel in 10 sterk afwijkende varianten online laat zetten.

Ook belangrijk om te weten is dat artikelmarketing niet verward moet worden met PR. Dus het publiceren van persberichten op artikelensites is af te raden. Bezoekers van content sites zijn vaak op zoek naar informatie, tips, advies, wetenswaardigheden, etc. Berichten over de aanstelling van een nieuwe direkteur, een nieuwe productenlijn, de opening van een nieuw kantoor, etc. dat hoort thuis op nieuws- en persberichten sites. Dit soort berichten zijn na een maand ook niet meer relevant en zeker niet meer actueel. Een tekst over de zaken waar je op moet letten bij de aanschaf van een bepaald product, hoe je een product het beste kunt onderhouden, etc. is veel minder tijdgeboden en is dus over een jaar nog relevant en interessant.

 

Lees de rest van Inzet van artikel marketing

Dit bericht is geplaatst in Artikel Post. Bookmark de permalink.